استفاده از آلومینیوم تقریبا در تمام صنایع رواج دارد و در هر کجا نشانه هایی از حضور آلومینیوم را می توان دید و مشاهده نمود.

یکی از صنایعی که ورق آلومینیوم مصرف گسترده ایی دارد، صنایع خودرو سازی است که مانند دیگر صنایع و بخش های صنعت، در خودرو سازی هم از ورق آلومینیوم و دیگر مقاطع و آلیاژهای آلومینیوم برای ساخت بخش های مختلف خودرو استفاده می شود.

به عنوان مثال بلاک سیلندر و موتور خودرو های بنزینی از آلومینیوم ریختگری تولید می شود که از آلیاژهای ۲۰۱.۰ (آلیاژ KO-1) می باشد و یا موتور و سرسیلندر خودروهای دیزل و گازوئیلی از آلیاژ آلومینیوم ریختگری ۲۰۶.۰ ساخته می شود.

اما در همین محل از اتومبیل و برای ساخت پیستون و دسته پیستونی که نیاز به تحمل دمای خیلی بالا را باید داشته باشد از آلیاژ سری XXX2 استفاده می کنند. مهمترین آلیاژی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد آلیاژ ۲۶۱۸ است که از مقاومت بسیار بالایی نسبت به دیگر آلیاژهای این گروه دارد.

در ساخت رادیاتورهای خنک کننده موتور در خودرو نیز از نوع دیگری از آلیاژهای آلومینیوم بکار برده میشود و حتی در ساخت بدنه خودرو های اسپرت نیز از آلومینیوم زیاد استفاده شده است.