پروفیل های آلومینیومی نمای ساختمان چه کاربردی دارند؟

ابتکار آلومینیوم

پروفیل ساختمانی

در این مقاله به کاربرد های این نوع پروفیل پرداخته شده است. هدف ما بیان دقیق، دلیل مقبولیت، محبوبیت این محصولات، نکات تکنیکی و فنی ساخت آن ها می باشد. در صورتی که فعالیت شما با صنایع ساختمانی است یا اینکه صرفا با پروفیل الومینیوم سر و کار دارید، سطرهای پیش رو را از دست ندهید و با ما همراه باشید  زیرا ظهور و فراگیری انواع پروفیل آلومینیوم در عرصه پروفیل نمای ساختمان  و درب و پنجره سازی آن قدر سریع روی داد که کمتر کسی به دلایل و ویژگی های ساختاری این پروفیل ها پرداخته است. حال زمان آن است که به طور علمی دلایل محبوبیت خرید پروفیل صنعتی و ویژگی پروفیل آلومینیوم را برشماریم.

پروفیل نمای ساختمان

تولید پروفیل نمای ساختمان در صنایع ابتکار آلومینیوم به صورت اختصاصی مقدور است. شما می توانید متناسب با نقشه سازه خود، پروفیل سفارش دهید و محصولی تماما اختصاصی تحویل بگیرید.

پروفیل آلومینیوم اختصاصی برای نمای ساختمان یا پروفیل گلخانه ای دارای مقاومت بالا و وزن سبک میباشند این ویژگی به دلیل خاصیت فلز آلومینیوم است که در نتیجه وزن نهایی سازه را پایین می آورد.

خدماتی که برای محافظت از سطح پروفیل نمای ساختمان اجرا میشود شامل خدمات رنگ پودری، آنادایزینگ آلومینیوم، پولیش و براش آلومینیوم میباشد.

ساختار پروفیل آلومینیوم نسل جدید امکان عایق سازی گرما و سرما را ایجاد می کند. در نتیجه، مصرف انرژی سازه های مجهز به پروفیل آلومینیوم ترمال بریک بهینه است.

پروفیل های آلومینیومی تقریبا با تمام شیشه های سنگین دو یا سه جداره سازگاری دارند.

قیمت پروفیل آلومینیوم تمام شده نصبت به پروفیل های یو پی ویسی موجود در بازار بالا میباشد علت این تفاوت قیمت با ارزش بودن فلز آلومینیوم، مقاومت بالا در برابر شرایط بد جوی آب و هوایی و مقاومت در برابر فشار میباشد.

تاریخچه صنعتی شدن تولید آلومینیوم صنعتی

از زمان شروع صنعتی شدن تولید پروفیل های آلومینیومی ۱۹۵۰ تقاضای آن سالانه به طور متوسط ۵/۷ درصد رشد یافته و این رشد در زمان‌های مختلف، شدت متفاوتی داشته است. همچنین، کاهش کوتاه مدت تقاضای آن مستقیما به بحران‌های اقتصادی و یا سیاسی مرتبط بوده است که از جمله میتوان به بحران نفت در سال‌های ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ و نیز سال ۱۹۸۳، فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱، بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۸ و رکود اقتصادی سال ۲۰۰۱ و نیز بحران بزرگ اقتصادی جهانی سال ۲۰۰۸‌اشاره کرد.

نگاهی به روند تولید پروفیل های آلومینیومی نمای ساختمان

روند پروفیل های آلومینیومی نمای ساختمان با طراحی قالب اکستروژن و ساخت قالب اکستروژن آلومینیوم از مقاطع پروفیل آلومینیوم اختصاصی در نرم افزارهای مهندسی آغاز می شود و پس از مشخص شدن طرح، سطح مقطع و ابعاد، تولید پروفیل آلومینیوم انجام میشود. در مرحله ی بعد از تولید پروفیل آلومینیوم، مراحل پوشش دهی و رنگ آمیزی سطح پروفیل صورت میگیرد و در انتها بسته بندی محصولات انجام میگیرد.اگر بخواهیم به طور مشخص توصیف روند تولید دقیق را شرح دهیم، باید بگوییم که پروفیل آلومینیوم اختصاصی محصولی است حاصل تکنولوژی و دستگاه های پیشرفته ی اکستروژن آلومینیوم.

سوال های متداول و پاسخ های مربوطه

آیا پروفیل آلومینیوم برای ساخت پنجره عایق حرارتی هستند؟
امروزه اکثر پروفیل های درب و پنجره با استفاده از فناوری ترمال بریک عایق بندی شده اند تا باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شده و انتقال گرما و سرما را به حداقل برسانند. در این روش دو پروفیل جداگانه بر روی یک مانع حرارتی از جنس پلی آمید بهم متصل می شوند. این فرآیند پروفیل های آلومینیومی را نیز قادر می سازد تا در صورت تمایل با دو رنگ متفاوت از داخل و خارج پوشش داده شود.

قیمت پروفیل آلومینیوم درب و پنجره به چه عواملی بستگی دارد؟
یکی از عواملی که روی قیمت پروفیل های آلومینیومی تاثیر میگذارد وزن پروفیل است. انتخاب نوع رنگ، طول برش شاخه پروفیل، نوع سیستم پروفیل نرمال یا ترمال بریک، از عوامل دیگری میباشد که بر قیمت تاثیر میگذارد.

مزایا پروفیل نمای ساختمان برای ساخت چیست؟
سازه های آلومینیومی ساخته شده از پروفیل نمای ساختمان قابلیت رنگ پذیری، خاصیت ضد خوردگی، وزن سبک و انعطاف پذیری، دوام بالا، امکان نصب پنل های شیشه ای با ابعاد بزرگ، مقاوم دربرابر تغییرات آب وهوایی، قابل بازیافت، نصب آسان و سریع و همچنین امکان تولید در فریم های باریک و ظریف را دارا میباشند.

پروفیل آلومینیومی درب و پنجره چه ویژگی دارند؟
پروفیل های درب و پنجره آلومینیومی، پروفیل های اختصاصی نامیده میشوند. این پروفیل ها به هم متصل می شوند و فریم را تشکیل می دهند. طراحی این پروفیل هاست که ویژگی های منحصر به فرد خود را به سیستم درب و پنجره می دهد. انواع مختلفی از مقاطع پروفیل های آلومینیومی وجود دارد مانند پروفیل پنجره ترمال بریک، کرتین وال،فریم لس، کشویی و…

روش تولید پروفیل آلومینیومی درب و پنجره چگونه است؟
برای ایجاد هر پروفیل، ابتدا بیلت آلومینیوم گرم می شود و بر روی دستگاه  پرس اکستروژن که شامل مجموعه ای از ماشین آلات مهندسی است قرار می گیرد. سپس با فشار و حرارت از طریق قالب عبور داده می شود و پروفیل آلومینیوم با همان شکل دهانه قالب تولید میشود. نهایتا چندین فرآیند را برای اطمینان از صاف بودن، مقاومت و با کیفیت بودن پروفیل انجام می دهند.

جمع بندی نهایی تولید پروفیل

در سطرهای بالاتر مقاله ابتدا با مزیت انتخاب پروفیل های آلومینیومی گلخانه ای آشنا شدیم و سپس اشاره ایی به تولید پروفیل آلومینیوم داشتیم. اما به عنوان حسن ختام باید تاکید کنیم فواید برشمرده شده برای این محصولات تنها زمانی صادق است که از تولیدکنندگان پروفیل آلومینیوم معتبر خریداری شوند. اگر بخواهیم صادقانه و رک سخن بگوییم، درخواست تولید پروفیل نمای ساختمان غیر استاندارد تفاوت چندانی با سایر محصولات موجود در بازار نخواهد داشت. در نتیجه در روند انتخاب دقت کنید و همواره به عنوان مشاور، روی ما حساب کنید.

جهت استعلام قیمت و خرید پروفیل با ما در تماس باشید.